Skip to content Skip to footer

כך תבחרו את עוגת החתונה שלכם בקיץ הקרוב

הקיץ מגיע ואתו עונת האירועים. 

בשנים האחרונות נכנסו לחיינו עוגות חתונה, עוגות בר מצווה ובכלל עוגות לאירועים

מה לשוב לשים לב בבואנו לבחור את עוגת החתונה המושלמת שלנו?

סיכמנו במאמר שכאן לפניכם מספר נקודות חשובות, שעל כל חתן וכלה צריכים לקחת בחשבון, בבואם לרכוש את עוגת החתונה מהחלומות.

יש לנו הרבה חלומות וציפיות, כשמדובר בחתונה שלנו. בעיקר לכלות. אבל בשונה מהחלום, במציאות אנחנו נאלצים להתמודד עם תקציב, והתקציב ברוב המקרים הוא מוגבל. אז שניה לפני שאנחנו מתקשרים ובודקים הצעות מחיר ונכנסים לעובי הקורה, שבו רגע עם בן או בת הזוג שלכם והגדירו תקציב. הגדירו סכום מסוים שמבחינתכם הוא המקסימום שתוכלו להוציא על עוגת החתונה שתבחרו. הרי שיש כל כך הרבה סעיפים תקציביים, ונושאים שונים שיש לשלם עבורם כשמתחתנים, ועוגת החתונה היא פשוט עוד הוצאה. אז הגדירו לעצמכם כמה תוכלו להשקיע מבחינתכם. לעיתים תחליטו שאולי כדאי לוותר על הוצאה אחרת או להקטין הוצאה אחרת, ורק בכדי, להגשים חלום שכל כך רציתם והוא עוגת חתונה ביום המיוחד שלכם.

לאחר שהחלטתם שעוגת החתונה זה משהו שהוא must בחתונה שלכם, עכשיו זה הזמן לחפש ברשת או בקרב חברים ומכרים, המלצות על מעצבת עוגות או קונדיטור שיהיו אלו שאמונים על החלק החשוב הזה בחתונה שלכם. 

ראשית, הסתכלו באתר של מעצבת עוגות החתונה ותראו אם בכלל אתם מתחברים לסיגנון שלה ולעבודות שלה. אספו כמה אתרים כאלה של מעצבות עוגות חתונה, והרימו טלפון ובקשו הצעות מחיר. 

בבואכם לבקש הצעת מחיר ממעצבת עוגת החתונה שלכם, רצוי שיהיו בידכם מספר פרטים מאוד חשובים, על מנת שזו תוכל לתת לכם את ההצעה המיטבית. הצעת מחיר לעוגת חתונה שבסופו של דבר תתאים לכם גם מבחינה כלכלית.

אז מה הפרטים שמעצבת עוגות החתונה קרוב לוודאי תשאל אתכם?
  1. מתי אתם מתחתנים? ודאו שמעצבת העוגות אותה אולי תבחרו פנויה בתאריך שבחרתם להתחתן.
  2. באיזה אזור אתם מתחתנים? ודאו שמעצבת העוגות הפוטנציאלית היא מהאזור שלכם או לחילופין, יכולה להביא את העוגה למקום האירוע שבחרתם להינשא בו.
  3. עדכנו את מעצבת עוגות החתונה שלכם כמה אורחים יהיו באירוע. האם תרצו שהעוגה תחולק בין כל האורחים שיגיעו לחגוג אתכם? האם העוגה תעמוד באירוע לתצוגה בלבד? האם נחלק את עוגת החתונה שלנו רק לחברים ולמשפחה הקרובה בסוף האירוע? האם עוגת החתונה מיועדת רק לטקס החיתוך של העוגה, שאז רק החתן והכלה טועמים ממנה? כל אלה הם פרטים חשובים מהסיבה שרק כך תוכל מעצבת עוגות החתונה שלכם, להעריך איזה גודל של עוגה מתאים לאירוע שלכם. אם תרצו עוגת קומות גדולה במיוחד, יתכן שחלק מהקומות יוכלו להיות קומות דמה, כלומר קומות שהן בצורתן נראות כמו עוגה, העיטוף והעיצוב נראים בדיוק כמו שאר הקומות האכילות רק שאלו הן קומות שאינן אכילות, שעצם קיומן הוא לתת מראה גרנדיוזי וגדול לעוגת חתונה גדולה ומרשימה. עצם קיום עוגות דמה בעוגת החתונה, כלומר בסיסי קלקר מצופים בבצק סוכר, פרחים וקישוטים, עוזר לנו להוזיל מעט את מחיר העוגה, אך חשוב יותר מכך, הוא למנוע מאתנו לזרוק עודפים של עוגת חתונה איכותית וטעימה לפח. וחבל.
  4. האם יש למעצבת העוגות תעודת כשרות? ברוב האולמות וגני האירועים בארץ, ישנה דרישה שלקונדיטור או למעצבת העוגות שלכם תהיה תעודת כשרות , וזאת משום שרוב אולמות האירועים בארץ הינם שומרי כשרות. לכן אתם חייבים לברר האם למעצב העוגות שפניתם אליו יש תעודת כשרות ומהי סוג הכשרות בה הוא מחזיק והאם היא מתאימה לדרישת האולם בו תינשאו. את תעודת הכשרות של העסק תציגו למשגיח הכשרות של אולם האירועים עוד לפני שהעוגה תגיע לאולם כדי לאשר את הזמנת העוגה, וביום החתונה תצטרכו להציגה כשהעוגה תגיע לאולם. האחריות על כניסת העוגה לאולם האירועים הינה על הלקוח שהזמין את העוגה. 
  5. שאלו את הקונדיטור או מעצבת העוגות כמה זמן כדאי להזמין מראש את עוגת החתונה? סביר להניח שאם מדובר בעוגה לא גדולה מדי ולא מורכבת מדי יספיק גם חודש מראש להזמין עוגת חתונה. אם נזכרתם ברגע האחרון שאתם רוצים להזמין עוגת חתונה, תהיו תלויים בזמינותו ופניותו של הקונדיטור או מעצב העוגות שלכם ולבדוק מולו או מולה האם הם יוכלו להכניס את ההזמנה שלכם ברגע האחרון ליומן שלו על בסיס מקום פנוי. עוגות גדולות ומורכבות, מומלץ להזמין אפילו מספר חודשים מראש משום שלמרות העובדה שהכל נאפה ברגע האחרון, לעיתים ישנם פיסולים מורכבים כמו מפלי פרחים הדורשים שבועות ארוכים של עבודה, במיוחד כשהפרחים מפוסלים אחד אחד עבודת יד. 
  6. האם ניתן להזמין טעמים שונים בעוגת החתונה? שאלו את מעצב העוגות או הקונדיטור שבחרתם איזה טעמים של עוגות הוא מציע ואילו מילויים מתאימים יש. האם ניתן להזמין טעם שונה לכל קומה? האם אפשר לקבוע עם המעצבת שבחרתם פגישת טעימות? במה זה כרוך. כדאי מאוד לקבוע פגישת טעימות עם המעצב של עוגת החתונה שלכם. חשוב שהעוגה שלכם תהיה לא רק יפה אלא גם טעימה. בדרך כלל ניתן להגיע לטעימות אם קובעים מספיק זמן מראש. בדקו מה העלות של פגישה מהסוג הזה משום שזו פגישת יעוץ שאיננה שגרתית ומעצבת העוגות או הקונדיטור שבחרתם מכינים במיוחד בשבילכם שלל של מטעמים שתוכלו לבחור בצורה מושלמת את עוגת החתונה המושלמת שלכם.

לסיכום, ערכו טבלת השוואה בין  כל ההצעות שקיבלתם, היפגשו עם המעצבים המועמדים למשימה שלכם, ותראו למי אתם הכי מתחברים. מי עונה על כל הציפיות שלכם, ובחרו את מי שנראה בעינכם המקצועי ביותר עם העבודות שהכי הקסימו אתכם.

בהצלחה!

קטגוריות
נוספות

Translate »