Skip to content Skip to footer

​עוגות יום הולדת לכל גיל

לא פעם אני שומעת את המשפט “הן מאוד יפות אך הן ממש לא טעימות”.

בתחילת הדרך כשסיימתי קורס קונדיטוריה מקצועי, נחרדתי מאוד מהמשפט הזה. מרבית מזמן השיחה שלי עם הלקוחות היה רק כדי להסביר כמה איכותיות העוגות שלי. עם השנים כשהניסיון נתן אותותיו, ולקוחות חזרו בגלל הן האיכות והן בגלל השירות, הפסקתי להצטדק, כי ידעתי שיש לי מוצר איכותי והלקוחות כבר הצביעו ברגליים.

עם השנים תחום עיצוב העוגות התפתח מאוד. כיום קיימים המון קונדיטורים, מעצבי עוגות וגם אנשים שזה התחביב שלהם שמנסים להפוך אותו למקצוע. ולכן יש חשיבות עליונה להבין איזה בעל מקצוע אנחנו בוחרים לפני שבחרנו את העיצוב של העוגה אירוע שלנו. עוגות מעוצבות הן עוגות יקרות. במיוחד כשאנו בוחרים בעל מקצוע שהקפיד ללמוד את המקצוע, לפני שפתח את העסק שלו, אחד שמקפיד ללכת להשתלמויות ולהתנסות בחומרים חדשים ואיכותיים. חשוב גם שהוא יהיה אחד שיש לו מטבח ייעודי להכנת עוגות, ולא חובבני, כחלק מהבית שלו, משום שזה מראה מצד אחד על סוג של רצינות ביחס לעסק וללקוחות, וגם מאפשר הפרדה שהיא חשובה מטעמי כשרות.

בשונה ממשהו שמנסה למכור עוגות מהבית כתחביב, קונדיטור שהוא מעצב עוגות, יידע באילו חומרים איכותיים להשתמש. לרוב הוא ירכיב את העוגה בעצמו, ולפעמים אפילו יתנסה במתכונים משל עצמו. כמעט תמיד הוא יקפיד לא להשתמש באבקות של עוגה ביתיות, מוכנות לערבוב ולאפיה (רוצה לקוות שאף פעם J) והוא תמיד יחשוב בצורה יצירתית, איך להביא ללקוח שעומד מולו את הטעמים שהוא אוהב.

למעצבי העוגות שהם קונדיטורים שאינם עובדים בקונדיטוריה או במפעל לייצור עוגות, קיימת הפריבילגיה להתייחס לכל עוגה שהוא או היא מייצרים כאילו הייתה חליפה שנתפרה בדיוק לרב לטעמים ולדרישות של הלקוח שלו. אם קלע למטרה בפעם הראשונה, הוא יבטיח לעצמו את אותו לקוח כלקוח חוזר. זאת משום שהזיכרונות שלנו מורכבים גם מהטעמים שנצרבים לנו בזיכרון. כל טעם כזה, יחזיר את הלקוח שלנו בתודעה שלו, אל אותו אירוע בלתי נשכח, בו הוא טעם את העוגה שלנו בפעם הראשונה. הקניה תהיה קניה רגשית ובלי להסס הוא ירים את הטלפון ויחייג להזמין את העוגה לאירוע הבא שלו.

איך תדעו שמי שעומד מולכם הוא מקצוען אמיתי?

מלבד תיק העבודות של הקונדיטור או מעצב/ת העוגות שבחרתם, תוכלו לדעת שאתם במקום הנכון לפי השאלות שהוא ישאל אתכם, לגבי אופי האירוע שלכם, כמות האורחים וכו’… אם הקונדיטור או מעצב/ת העוגות יציעו לכם מגוון רחב של אפשרויות לגבי הטעמים של העוגה שתרצו, תדעו שבחרתם נכון. אך אם תתחברו לאחד כזה שיציע רק עוגת שוקולד או עוגת וניל, אני מניחה שתמצאו את עצמכם קצת בבעיה, וזאת משום שפניתם לאיש מקצוע, ואתם תרצו שהוא יקלע לטעם הספציפי שלכם, ולא יעשה הכללה גורפת עבורכם, כאילו שהעולם כולו מתחלק רק לעוגות “שחורות” או עוגות “לבנות”.

בעולם הקונדיטוריה, תוכלו ליהנות ממבחר עוגות מוס מרהיבות. גם כאן, השמיים הם הגבול. כ”כ הרבה טעמים ואפשרויות. כיום עוגת מוס איכותית, היא כזו המורכבת ממספר שכבות. תחילה בסיס קראנצ’י, המוס עצמו, לעיתים אינסרט חמצמץ ולסיום גלסאז’ או גנאש שוקולד איכותי. על העוגות האלה ניתן יהיה לשלב כיתוב וקישוט קטן של שוקולד או בצק סוכר. אלו הן ללא ספק עוגות שמתאימות לאוכלוסייה הבוגרת. שילוב הטעמים המהוקצע והייחודי מתאים בעיקר לאנשים אניני טעם שאם כבר בחרו לאכול עוגה הם יאכלו עוגה איכותית ששווה מבחינתם לשרוף עליה את הקלוריות שלהם. עוגות המוס הן עוגות שלא חייבות להיות מפוצצות בסוכר, הן יכולות להיות נטולות גלוטן ולכן הן מתאימות לחתך האוכלוסייה הבוגרת, שלרוב מעדיפה להמעיט באכילת סוכרים ופחמימות ומשאירה את הטעימה מהן לאירועים מיוחדים במיוחד.

עוגה נוספת שתתאים לעולם המבוגרים, היא עוגת המספרים. עוגה העשויה בצורת מספרים, המתאימה לגיל החוגג. שכבות של בצק פריך שקדים עם מוס מסקרפונה איכותי, עם קישוטי פירות העונה, מקרונים ועוד. עוגה קלילה טעימה ואיכותית. עוגה שכשאוכלים אותה אין נקיפות מצפון, ממש כמו “ללכת עם ולהרגיש בלי” 

יחד עם זאת, גם את העוגות המעוצבות והמפונפנות, עוגות בעיטוף בצק סוכר הן היום נחשבות לעוגות איכותיות. מתחת לשכבה הדקה של בצק הסוכר, תמצאו עוגת שכבות איכותית, עם שכבות של קרם. השוקולד הוא שוקולד מריר איכותי, מינימום 60% מוצקי קקאו. התחליפים לחלב תמיד יהיו בסגנון חלב אורז, חלב שקדים ועוד.. אין בהן שימוש במרגרינה בכלל, גם באלו שהן פרווה. הקמח תמיד יכול להיות גם קמח כוסמין, ללא גלוטן או קמח שקדים. הקרמים לעיתים על בסיס פירות, אגוזים, שוקולד או שאנטי וניל, ובעצם כל דבר שאתם אוהבים.

אז לפני שאתם סוגרים על עיצוב העוגה עם הקונדיטור או מעצב העוגות שבחרתם למשימה הזאת, הביעו בפניו את כל הרצונות שלכם, את כל האהבות שלכם. ללא ספק, יהיה לו הרבה יותר קל לקלוע לטעמים שלכם, אם הוא יבין מעט עליכם ועל העולם שלכם.

קטגוריות
נוספות

Translate »