Skip to content Skip to footer

עוגות פרחוניות / ענבל שלו

בעבר עוגות פרחוניות היו מנת חלקן הבלעדית של עוגות חתונה.
לעיתים עוגות חתונה היו מעוצבות עם פרחי מרציפן, לעיתים פרחים טריים. בעבר היה גם טרנד של זילוף פרחים מקרם מרגרינה שנקרא גם קרם חמאה.
בשנים האחרונות, עם כניסת העוגות המעוצבות בבצק סוכר לחיינו ולאירועים שלנו, נכנסו גם פרחי הסוכר.

פרחי הסוכר, הם פרחים מפוסלים בעבודת יד מבצק סוכר.

את פרחי הסוכר ניתן לעצב בכל גודל, בכל צבע ובכל צורה.
דמיינו לכם את האירוע שלכם, שבו יש עוגה מפוארת, עם הפרחים שאתם הכי אוהבים. בצבעים מרהיבים. לעיתים בצבעים שהם ריאליסטים ודומים למה שיש בטבע ולעיתים, כיד הדימיון הטובה, בצבעים לא שיגרתיים בכלל, אפילו בגוונים של זהב, כסף וברונזה.
פרחי סוכר, יכולים להיות מעוצבים בסגנון של ורדים, בסגנון של פרחי לילי, כלניות, פאוני, חרציות ועוד ועוד.
לא כל מעצבת עוגות תוכל להכין לכם עוגה פרחונית. לפיסול פרחי סוכר נדרשת טכניקה וידע רב של הקונדיטור שייעצב לכם את העוגה, כמו כן נדרש ניסיון רב, סבלנות מרובה ולבסוף גם מעט כישרון.

מעצב עוגות שהינו גם קונדיטור, יידע בדיוק כיצד לשזור את פרחי הסוכר שלכם על העוגה. חלק מההכשרה שלו גם נוגעת לשזירת הפרחים בעוגה, שימוש באביזרים המתאימים למגע עם עוגות. בידוד של חומרים שאיתם משתמשים לשזירת פרחים בעוגות על ידי סרט פרחים מיוחד המיועד לכך.

כל פרח מבצק סוכר שמפוסל בעבודת יד, לרוב יהיה שזור בו חוט ברזל או שיפוד שמיועד לשימוש ולמגע עם אוכל. אך עדיין חשוב מאוד לבודד את חוט הברזל כך שלא יגע בעוגה. ועוד יותר חשוב שהקונדיטור שעיצב לכם את העוגה, יתריע בפניכם מה אכיל ומה לא אכיל בעוגה, על מנת שתסירו את אותם אלמנטים טרם החיתוך.​

ניכר היום שטרנד העוגות הפרחוניות, שהופיע בעיקר בעוגות חתונה, גלש עם הזמן לכל סוגי העוגות.

אם זה בעוגות מוס, ששם חשוב להקפיד שאם מניחים פרחים שהם יהיו אכילים, כמו למשל פרח האמנון ותמר. היום, בכל ירקניה או חנות לפירות וירקות שמכבדת את עצמה, תוכלו למצוא בה פרחים שכאלה בקופסאות קטנות במקררים.

אם זה בעוגות מספרים, עוגות מעוצבות בעיטוף קרם ועוגות בצק סוכר.

מאחר ומעצבות רבות וגם קונדיטורים, אינם מתמחים בעיצוב ופיסול של פרחי סוכר, וגם בגלל העובדה שעיצוב פרחים מן הסוג הזה דורש זמן רב וסבלנות רבה. נהיה טרנד של שימוש בפרחים טריים או בשימוש של פרחי פלסטיק על גבי העוגות.

שימוש בפרחים טריים על גבי עוגות מעוצבות הוא מקסים ומשדרג כל עוגה. יחד עם זאת חשוב לדעת שישנם פרחים רעילים שאינם מיועדים להיות מונחים על עוגות ואינם אמורים לבוא במגע עם אוכל. למשל פרח הגיבסנית, שהפרחים הקטנטנים שלו רעילים ועשויים ליצור אלרגיות אצל אנשים מסוימים.

כלקוחות עליכם לדרוש מבעל המקצוע שמכין עבורכם את העוגה את הדברים הבאים:
  • לבדוק האם הפרחים הם פרחים מאושרים למגע עם אוכל?
     
  • האם הוא יודע כיצד לבודד את הפרחים כך שיהיו מונחים על העוגה ובתוכה אך לא יבואו במגע ישיר איתה?
     
  • האם פרחי הפלסטיק נשטפו במים חמים עם סבון לפני שהונחו על העוגה?

כל אלה הן נקודות חשובות שאנחנו לא ממש נשים לב אליהן אם לא נהיה מודעים לכך.
אבל אם כבר השקעתם בעוגה, השקיעו עוד קצת, ובקשו ממעצב או מעצבת העוגות שלכם להכין עבורכם פרחי סוכר שהם אכילים וטעימים. גם אם הפרחים לא יהיו ריאליסטים, הם יהפכו כל עוגה פשוטה לסנטר של האירוע.
ואין ספק כי בעל או בעלת החגיגה יודו לכם כפליים, פעם אחת על כך שהבאתם לו או לה עוגה ביום המיוחד שלו, ופעם שניה על כך שהבאתם לו או לה פרחים. 2 מתנות מדהימות במתנה אחת מושקעת ויפה.

מזל טוב!

קטגוריות
נוספות

Translate »